Cookie: Naša stránka využíva súbory cookie. Prečítajte si ďalšie informácie o našich zásadách práce so súbormi cookie. súhlasím
Zavrieť
You have changed campaigns but your basket has not changed.
You have changed campaigns hence your basket has updated accordingly.

Podnikanie už dávno nie je výsada mužov.

Veľká časť spoločnosti vníma podnikanie ako doménu mužov. Nežné pohlavie stále čelí množstvu predsudkov, pretože spojiť prácu s rodinou je vraj takmer nemožné.

Pritom môže byť úspešná každá žena. Podstatné je, aby sa realizovala v tom, čo je pre ňu dôležité a čo ju napĺňa. Aj fakty hovoria jasne. Keď sa ženy rozhodnú podnikať, spravidla bývajú úspešné a za mužmi v ničom nezaostávajú. Preto tiež stále stúpa počet firiem, ktoré vlastnia ženy, a podnikateľky

stále tvoria významnejšiu časť slovenskej ekonomiky. Rozdiel je aj v motivácii. Zatiaľ čo muži idú v biznise po čo najvyššom zisku, ženy uprednostňujú stabilitu. Idú si za svojím bez veľkých gest, netrpia samoľúbosťou a sú odolnejšie než muži. Do kariet im hrajú aj typicky ženské vlastnosti: empatia a prirodzená tendencia hľadať harmonické riešenia. Vlastné podnikanie im tiež pomáha lepšie zosúladiť pracovný a rodinný život – firma, ktorú si vybudovali, funguje podľa pravidiel, ktoré si stanovili. A práve to je dôvod, prečo sa im v biznise darí. Nedajme sa preto odradiť rodovými predsudkami, podľa ktorých by ženy mali fungovať predovšetkým ako strážkyne rodinného krbu.

Chcete sa zoznámiť so skúsenosťami žien, ktoré to v biznise niekam dotiahli? V Avone organizujeme 8. marca online konferenciu Change is Chance, ktorej sa môžete zúčastniť aj vy, a to úplne zadarmo! Stačí jednoducho sledovať livestream na webej stránke www.changeisachance.eu alebo na našich facebookových stránkach Avon Česká republika Avon Slovensko, kde si môžete spustiť priamy prenos a sledovať online konferenciu kdekoľvek a odkiaľkoľvek. V druhom bloku konferencie s názvom Ženy v biznise sa vám predstaví šestica inšpiratívnych žien.

Rodáčka z Ukrajiny Karina Takovenko je generálna riaditeľka AVON pre Českú a Slovenskú republiku, Ukrajinu a Gruzínsko. Ide o jej tretiu medzinárodnú funkciu, takže sa môže podeliť o veľké množstvo skúseností. Čo by podľa nej mali zvládať ženy, ktoré chcú v podnikaní uspieť?

Petra Dolanová nastúpila do Avonu v roku 2007 ako brigádnička a dnes vedie oddelenie Sales Support pre ČR a SR. „AVON je pre mňa oveľa viac ako len práca a kozmetika,“ vysvetľuje Petra. Profesne tu vyrástla, spoznala svoje silné stránky a získala nespočetné množstvo príležitostí pre osobný aj profesionálny rozvoj.

Keď sa povie Dara Rolins, takmer každý si vybaví speváčku, ktorá od detstva patrí medzi hviezdy československej hudobnej scény. Dara je však aj úspešná podnikateľka, ktorá oslavuje radu úspechov s jej vlastnou značkou.

„Ako kariérna poradkyňa som stretávala šikovné ženy, ktoré ťažko hľadali pracovné uplatnenie odpovedajúce ich zručnostiam a skúsenostiam. Často si neuvedomovali svoje kvality a úspechy. Považovali ich za bežné či obyčajné,“ uvádza kariérna poradkyňa a lektorka Lucie Václavková, ktorá dnes ženám pomáha nájsť alebo vytvoriť si prácu, ktorá s nimi bude ladiť.

„Spomeňte si napríklad na bábovku, ktorú ste jedávali po nedeľňajšom obede u babičky. Vždy bola pripravovaná s láskou a starostlivosťou, akoby išlo o ten najdôležitejší chod dňa. A o tom je cukrárstvo. Malý detail s obrovským kúzlom,“ hovorí najslávnejšia česká cukrárka Iveta Fabešová, ktorá prišla minulý rok po rozvode o sieť populárnych kaviarní. Napriek tomu sa nevzdala, rozbehla biznis cez svoj internetový obchod a plánuje otvoriť novú, tentoraz už vlastnú cukráreň. 

Diana Rádl Rogerová začala pracovať pre poradenskú spoločnosť Deloitte v roku 1996 a dnes je z nej riadiaca partnerka Deloitte ČR. Súčasne zastáva aj pozíciu Chief Strategic Officer pre Deloitte Central Europe.

 

Pritom môže byť úspešná každá žena. Podstatné je, aby sa realizovala v tom, čo je pre ňu dôležité a čo ju napĺňa. Aj fakty hovoria jasne. Keď sa ženy rozhodnú podnikať, spravidla bývajú úspešné a za mužmi v ničom nezaostávajú. Preto tiež stále stúpa počet firiem, ktoré vlastnia ženy, a podnikateľky stále tvoria významnejšiu časť slovenskej ekonomiky. 

Rozdiel je aj v motivácii. Zatiaľ čo muži idú v biznise po čo najvyššom zisku, ženy uprednostňujú stabilitu. Idú si za svojím bez veľkých gest, netrpia samoľúbosťou a sú odolnejšie než muži. Do kariet im hrajú aj typicky ženské vlastnosti: empatia a prirodzená tendencia hľadať harmonické riešenia. Vlastné podnikanie im tiež pomáha lepšie zosúladiť pracovný a rodinný život – firma, ktorú si vybudovali, funguje podľa pravidiel, ktoré si stanovili. A práve to je dôvod, prečo sa im v biznise darí. Nedajme sa preto odradiť rodovými predsudkami, podľa ktorých by ženy mali fungovať predovšetkým ako strážkyne rodinného krbu.

Chcete sa zoznámiť so skúsenosťami žien, ktoré to v biznise niekam dotiahli? V Avone organizujeme 8. marca online konferenciu Change is Chance, ktorej sa môžete zúčastniť aj vy, a to úplne zadarmo! Stačí jednoducho sledovať livestream na webej stránke www.changeisachance.eu alebo na našich facebookových stránkach Avon Česká republika/Avon Slovensko, kde si môžete spustiť priamy prenos a sledovať online konferenciu kdekoľvek a odkiaľkoľvek. V druhom bloku konferencie s názvom Ženy v biznise sa vám predstaví šestica inšpiratívnych žien.

Rodáčka z Ukrajiny Karina Takovenko je generálna riaditeľka AVON pre Českú a Slovenskú republiku, Ukrajinu a Gruzínsko. Ide o jej tretiu medzinárodnú funkciu, takže sa môže podeliť o veľké množstvo skúseností. Čo by podľa nej mali zvládať ženy, ktoré chcú v podnikaní uspieť?

Petra Dolanová nastúpila do Avonu v roku 2007 ako brigádnička a dnes vedie oddelenie Sales Support pre ČR a SR. „AVON je pre mňa oveľa viac ako len práca a kozmetika,“ vysvetľuje Petra. Profesne tu vyrástla, spoznala svoje silné stránky a získala nespočetné množstvo príležitostí pre osobný aj profesionálny rozvoj.

Keď sa povie Dara Rolins, takmer každý si vybaví speváčku, ktorá od detstva patrí medzi hviezdy československej hudobnej scény. Dara je však aj úspešná podnikateľka, ktorá oslavuje radu úspechov s jej vlastnou značkou.

„Ako kariérna poradkyňa som stretávala šikovné ženy, ktoré ťažko hľadali pracovné uplatnenie odpovedajúce ich zručnostiam a skúsenostiam. Často si neuvedomovali svoje kvality a úspechy. Považovali ich za bežné či obyčajné,“ uvádza kariérna poradkyňa a lektorka Lucie Václavková, ktorá dnes ženám pomáha nájsť alebo vytvoriť si prácu, ktorá s nimi bude ladiť.

„Spomeňte si napríklad na bábovku, ktorú ste jedávali po nedeľňajšom obede u babičky. Vždy bola pripravovaná s láskou a starostlivosťou, akoby išlo o ten najdôležitejší chod dňa. A o tom je cukrárstvo. Malý detail s obrovským kúzlom,“ hovorí najslávnejšia česká cukrárka Iveta Fabešová, ktorá prišla minulý rok po rozvode o sieť populárnych kaviarní. Napriek tomu sa nevzdala, rozbehla biznis cez svoj internetový obchod a plánuje otvoriť novú, tentoraz už vlastnú cukráreň. 

Diana Rádl Rogerová začala pracovať pre poradenskú spoločnosť Deloitte v roku 1996 a dnes je z nej riadiaca partnerka Deloitte ČR. Súčasne zastáva aj pozíciu Chief Strategic Officer pre Deloitte Central Europe.

Zdieľať s priateľmi

Ďalšie články

{{::article.Title}}
{{::article.Title}}

{{UI.LoadingMessage}}
[View|Representative_Attach_Not_Available]